En liten läges-enkät:

Jag längtar efter: Julledigheten, fastän den i år ser annorlunda ut än vad den gjort två jular i rad…

Jag ledsen över: Att jag ibland är så trött att jag knappt hinner/orkar komma ens en liten bit i böckerna/novellerna jag läser just nu…

Jag äter helst: Inte ensam, kan jag i alla fall säga. Det är jättetrist att äta ensam, samtidigt som jag vet att det också är oundvikligt vissa dagar. Men, har man inte sambon på hemmaplan, så kan man alltid tänka sig att en bok kan vara ett fint sällskap.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Också här måste jag svara julledigheten, för det finns ett skräckblandat pirr över att tjuvstarta ett kommande jobb som man tagit tjänstledigt i februari för att testa…

Det finaste jag vet är: Kärlek! Kärlek till sambon, familjen, släkten, vännerna, husdjuren och mina böcker (till exempel)!

Jag läser: Just nu läses Britt-Marie var här av Fredrik Backman. Jag förtär gärna en novell då och då om tiden och orken tillåter.

Jag är galet stressad över: Jobbet, hyfsat ofta, emellanåt.

Jag lyssnar helst på: Mina katter som spinner!

Jag drömmer om: Ett alldeles eget och gemensamt hem för mig och sambon och för framtiden. Jag drömmer också om ett framtida bibliotek i det här huset och böcker att fylla dessa framtida hyllor med…

Jag blir nostalgisk av: Att tänka tillbaka på fina stunder i mitt liv.

Jag är glad över: Att få vara jag, med allt som kommer med det.

Kommentera gärna!

