Nyfikenheter 2015:

Ja, blev det några nyfikenheter lästa/avprickade under året 2015?

  • Donna Tartt
  • Neil Gailman
  • Gillian Flynn
  • Jojo Moyes
  • Jenny Milewski
  • Elisabeth Hand
  • Jonathan Safran Foer
  • Sarah Dessan
  • Melina Marchetta
  • John Williams
  • Majgull Axelsson
  • Marie Lu
  • Lena Dunham
  • Bea Uusma
  • Bob Hansson

Uppenbart ja, även om jag kanske läst en del nyfikenheter jag inte angett i denna lista också. Listan har ändå lett till läsning av Majgull Axelsson, Marie Lu, John Williams, Jenny Milewski och Neil Gaiman. Alltså har jag i alla fall läst fem, för mig, helt nya författare från just denna specifika lista. Listan har jag gått in och uppdaterat ibland för att inte glömma bort vem/vilka författare jag är lite extra nyfiken på av olika anledningar!

Av de fem författarnamnen från denna lista så gillade jag alla författarna utom John Williams. Det är inte heller så himla illa. Listan kommer jag att uppdatera ytterligare inför 2016 och jag hoppas att jag hittar fler författare att gilla och kanske läsa mer av i framtiden!

Kommentera gärna!

