Januariläsningen

Januaris utlästa verk äro:

  • Fredrik Backmans Britt-Marie var här
  • Lene Kaaberbøls Häxprovet
  • Lene Kaaberbøls Viridians blod
  • Lene Kaaberbøls Kimeras hämnd
  • Agnes von Krusenstjernas Snigeln och flickan
  • Agatha Christies Ett vattentätt alibi

Verken utgörs av 6 stycken verk och 950 sidors läsning.

Den serien jag verkligen sögs in i och läste med mest inlevelse måste jag säga var Lene Kaaberbøls Vildhäxa-serie med Häxprovet, Viridians blod och Kimeras hämnd som de tre första böckerna i serien. Jag gillar hela upplägget med serien som sådan och kommer förhoppningsvis att knåpa ihop en recension angående serien om ett slag. Kanske blir alla de tre första böckerna i serien lite omtalade i ett och samma inlägg, eller i en och samma recension. Det får vi se, för jag måste nog fundera lite på detta…

Jag hoppades mycket på att Backmans Britt-Marie var här skulle bli nästa Backman-förälskelse, men jag gillar inte den alls lika mycket som En man som heter Ove eller Min mormor hälsar och säger förlåt.

Novellerna jag läst den här månaden har varit perfekta badkarsläsningar… Jag skulle nog säga att favoriten är Christies, men von Krusenstjernas kommer inte så långt på efterkälke dem emellan inte…

I februari hoppas jag komma in i den nya lunken jag ska lära mig då jag kommer att ha sjuveckorsscheman från och med nu. Min tjänstledighet har trätt i kraft och jag kommer för åtminstone sex månader framöver att jobba som ungdomspedagog med ensamkommande ungdomar… Jag känner mig redan mycket välkommen!

Kommentera gärna!

