Årets bokreahög…

…ser ut som följer:


De åtta understa är de planerade köpen och tillhör min förhandsbeställning som kom igår och den översta är ett impulsköp i samband med matvaruköp…

Från topp till botten:

  • Vår gröna kokbok
  • Karen Joy Fowler – Vi är alla helt utom oss
  • Lars Kepler – Playground
  • John Ajvide Lindqvist – Rörelsen
  • Johanna Wester – Nattsagor för sömnlösa
  • John Boyne – Pojken som svävade
  • Nina Lacour – Jag går dit du går
  • Jandy Nelson – Jag ger dig solen
  • Siri Pettersen – Odinsbarn

Jag hoppas att dessa böcker ska ge mig någonting i läsväg, även om jag redan nu är beredd på att de kan ge mycket olika med tanke på de olika genrena till exempel! Många böcker är delvis hemklickade på grund av olika recensioner, och dylikt, som gjort att jag fått upp ögonen för verken av olika anledningar.

Är det något av verken som är en riktigt läsvärd bok – kommentera gärna vilken eller vilka och varför!

4 thoughts on “Årets bokreahög…

  1. Amanda skriver:

    Rörelsen och Jag ger dig solen har jag läst – av de två gillade jag nog Jag ger dig solen allra bäst, det var en berusande läsupplevelse och väldigt fin, tyckte jag. Hoppas du också gillar den!

  2. Elvira skriver:

    Jag ger dig solen är helt otrolig! Så färgstarka karaktärer, fängslande historia och underbart språk❤ Nattsagor för hemlösa och Odinsbarn funderar jag själv på att klicka hem, skulle också gärna vilja ha Vi är alla helt utom oss men vet inte riktigt …

    Och åh, älskade Jag går dit du går när jag läste den samma år den kom ut, så sjukt sorglig men också hoppfull bok, som jag minns den. Fint om vänskap och konst🙂

Kommentera gärna!

