Tematrio: äntligen köpta böcker

tematrioLyran skriver i samband med veckans tematrio: ”Berätta om tre böcker ni äntligen sett till att läsa eller om tre böcker ni borde läsa snart!”

Här väljer jag att koncentrera mig på de nyligen köpta tre (från bokreafynden) som jag faktiskt tänker att jag hoppas läsa mycket snart:

1. Jandy Nelsons Jag ger dig solen. Jag har hört mycket om den och jag har stora förhoppningar om detta verk. Jag har förväntningar både på historian och på språket i sig. Jag hoppas också att mina förväntningar ska få gehör.

2. John Boynes Pojken som svävade. Detta är också ett verk jag hört en del om. Den här vill jag läsa bara för att ha testat att läsa Boyne för det första, men sedan vill jag också läsa verket då det verkar som att det finns flera plan i Boynes verk…

3. Johanna Westers Nattsagor för sömnlösa. Jag vet inte om jag kommer tycka om verket på ett sätt, då jag hört en hel del åsikter om den här, men ändå är jag så oerhört nyfiken på Westers Nattsagor för sömlösa. Nyfikenheten kommer inte stillas innan jag i alla fall testat att läsa.

2 thoughts on “Tematrio: äntligen köpta böcker

Kommentera gärna!

