Tematrio: påsk

temahaxaVeckans tematrio hos Lyrans noblesser lyder som följer: ”I år är Påsktrion helt valfri, berätta om tre filmer, böcker, godissorter, traditioner ni på något sätt förknippar med påsken!


 

1. För mig har påsken ofta handlat om ledighet. Det har gjort det både som elev, som student och senare som lärare. Just i år råkar jag vara ledig under påskhelgen, men då jag numer testar jobbet som ungdomspedagog, så jobbar jag även röda dagar/helgdagar förstås…

2. Personligen kopplar jag också samman påsken med tid tillsammans med andra. Hade jag jobbat hade jag kunnat koppla samman tiden med den med ungdomarna, kollegorna och däremellan sambon och katterna. I år kopplar jag främst samman påsken med tiden tillsammans med katterna, sambon, familj och vänner.

3. Påsken kan jag inte heller låta bli att para ihop med gott: gott sällskap, god mat, gott godis (observera: i min värld inte lika med påskgodis!) och i år gott om tid att både vila, spendera tid tillsammans med andra (förhoppningsvis också någon enstaka bok) och hinna få ett och annat måste gjort där emellan…

Kommentera gärna!

