Marsläsningen

Under mars månad lästes följande verk ut:

  • John Boyne – Pojken som svävade
  • Anna Karin Palm – Älven (novell)
  • Sara Stridsberg – American Hotel (novell)
  • Louise Doughty – Kvinna inför rätta
  • Malou von Sivers – Var du lycklig farmor? (novell)

Marsläsningen bestod alltså av fem verk och 705 sidors läsning. Vid sidan av det skönlitterära vill jag dock påminna mig själv om (om inte annat) att jag faktiskt läser en hel del facklitteratur just nu också.

Bästa läset för månaden är utan minsta tvekan Sara Stridsberg! I övrigt gillar jag alla verk för månaden väldigt mycket och tycker att jag haft en riktigt bra läsmånad ur den synvinkeln! Ofta är det något verk jag kan säga att jag gillat minst, men den här månaden tycker jag att det är ganska svårt att utse ett verk jag gillar minst…

I april väntar min födelsedag, ännu mer facklitteratur och förhoppningsvis lite välbehövlig skönlitteratur i ekvationen! Jag är taggad inför mitt första deltagande i en Read-a-long som även kommer med april, och hoppas kunna slutföra Read-a-longen tillsammans med Nelly med fler!

Och nu tror jag även att våren snart kommer med pompa och ståt och att jag kanske, kanske får den äran att läsa utomhus med det!

Kommentera gärna!

