Aprilläsningen:

Ja, i april månad lästes kort och gott en bok ut:

  • Siri Pettersen – Odinsbarn

Visserligen ligger detta enda verk på sidantalet 661 sidor, men jag hade nog hoppats på att i alla fall läsa något mer verk… Sedan får jag vara realistisk också och ta med i beräkningen att jag läst en hel del kurslitteratur och att jag även kommer att läsa en hel del kurslitteratur också i maj.

Odinsbarn är ett riktigt bra verk och även med andra konkurrerande böcker skulle den absolut kunnat kamma hem titeln ”månadens bästa bok”, för så pass älskar jag den! Jag påbörjade även läsningen av del 2, Röta, under april månad men för enkelhetens skull i sidräkningen kommer dessa sidor få räknas in på majs statistik. I april har jag lite smått även läst i Jandy Nelsons Jag ger dig solen, men jag kommer inte riktigt in i språket i den och vet inte om det gör att den kommer läggas på paus ett tag…

I söndags började jag se än mer skymtar av solen och sedan några dagar tillbaka har det slutat komma snöflingor (även om de inte lagt sig) i mina trakter, så nu hoppas jag att stämningen för utomhusläsning ska komma med maj månads framfart!

Kommentera gärna!

