Majläsningen

Maj månads läsning består av:

Med andra ord lästes hela 5 verk ut och sammanlagt landar detta på cirka 1182 sidor. Det tycker jag är ganska bra jobbat i och med att jag suttit en hel del med näsan i facklitteratur på grund av en examinerande hemtentamen i den utbildning jag påbörjat på distans 2016 (bibliotekarieutbildning).

Maj månads absolut bästa måste nog ändå ha varit Nattsagor för sömnlösa. Första platsen snor Johanna Weser mestadels på grund av hennes språk! Jag är redan oerhört kär i många av de formuleringar hon författat och känner mig mycket rik som har läst och äger hennes debutroman! ♥

Maj månads kanske minst uppskattade verk blir Lova Lovéns och Anna Höglunds, men i och med att de inte är dåliga och då jag gillar även dessa verk, så kan ju jag utnämna maj till en sådan där bra månad då man läser mycket att gilla till älska! Sådana läsmånader är då inte fy skam!

I juni ska jag bara jobba, och alltså inte kombinera både jobb och studier. Det känns bådande gott för sommarläsningen. Jag kommer dock försöka komma igång med lite annat som jag uppskattar men som kommit bort lite under våren, så jag kommer absolut inte bara att läsa. Jag hoppas även få känna mig lite fri som en fågel med enda jättemåstet i form av jobb…

Kommentera gärna!

