Tematrio: Sommarläsplaner

tematrioDen här veckan uppmanade Lyran i sin tematrio: ”(B)erätta om tre texter, genrer, böcker, författare du planerar att läsa i sommar!” Tre läsplaner jag har i sommar är att…

1. …ha läst ut Helena Dahlgrens 100 hemskaste. Detta mål är redan uppfyllt, len såsom jag har suktat efter den har det liksom inte funnits en klarare plan än den.

2. …läsa noveller som format i de sköna, ljumna, sommarkvällarna utomhus. Förra året lästes många fina noveller ut just i de sköna, ljumna, sommarkvällarna och jag älskade det!

3. …ha läst en och annan serie också – alltså serie som i seriealbum eller dylikt. Just nu har jag påbörjat även detta mål då jag läste ut första seriealbumet i Saga-serien. Det är något med formatet serie som jag gillar att ta mig an just sommartid. Det är kanske lite som med novellen – ett bra format att ta sig an på sommaren för att man kan sluka ett verk på en och samma sittning… Till och med kanske fler?!

4 thoughts on “Tematrio: Sommarläsplaner

    • Elina skriver:

      Ja, varför inte testa om det är en bra kombination i alla fall? Jag föredrar verkligen noveller på just sommaren (även om jag läser noveller annars med)!

Kommentera gärna!

