Ni har väl inte missat ”De dödas röster”?!

Här om dagen skulle jag köra bil – närmare bestämt en och en halv timma till en av mina bästa vänner och en och en halv timma hem igen. Jag bestämde mig för att testa om det inte var idé att lyssna på den omtalade De dödas röster av Sara Bergmark Elfgren som återfinns hos P3 under dit- samt hemresan. Och vet ni? Det var den bästa idén jag fått på mycket länge!

Jag testade att lyssna på avsnitt 1 av 8 innan avfärd. Jag hittade avsnitten här (vilket ni också kan göra (kanske inte för alltid, men i alla fall just nu)), och jag kan ärligt säga att jag fastnade direkt och snart hade jag lyssnat på två avsnitt innan avfärd av bara farten och innan kvällen kom hade jag lyssnat på alla åtta (!) avsnitt och jag ä.l.s.k.a.d.e. poddserien (eller vad man nu ska kalla den?)!

För det första kan jag erkänna att jag var nervös, jag var rädd att jag inte skulle gilla konceptet delvis för att jag hatat varje försök till ljudbok jag tagit mig an, för att jag inte fastnat någonsin för radioteater eller radioföljetonger eller dylikt, och för att jag helt enkelt vill fortsätta älska det Sara Bergmark Elfgren gjort hittills… Men alla farhågor och tidigare negativa upplevelser jag nyss nämnt kan slänga sig i väggen – för detta var bara g.e.n.i.a.l.i.s.k.t. och så djävulusiskt bra!

Just nu är det detta jag tipsar om! Jag vill att fler ska lyssna, upptäcka och älska! Jag skriver under på P3 series ”Fiktion att fastna i”, för det är precis vad jag gjorde med De dödas röster! Vad serien handlar om? Jag säger inte mer i dagsläget än vad P3 serie kan berätta. Det var allt jag visste innan jag lyssnade och jag hade inte velat veta så mycket mer…

4 thoughts on “Ni har väl inte missat ”De dödas röster”?!

  1. Annie skriver:

    Måste kollas! Har läst nya Välfärdsavfall av stewe Sundin som jag upptäckte genom din blogg, riktigt bra ju!

Kommentera gärna!

