Att behöva pausa en bok…

Ja, nu är vi där igen. Jag har blivit bättre på att pausa böcker för stunden eller till och med för all framtid. Men det har verkligen tagit emot att få anse sig besegrad den här gången.

kristina-sandberg-attfodaettbarn-omslagJag har nu fått pausa Kristina Sanbergs Att föda ett barn och det har verkligen tagit emot! Delvis för att detta är nästa bokcirkelduobok. Jag ville ju läsa ut den och kunna diskutera den här boken med min andra halva i bokcirkelduon, men jag kommer verkligen inte längre in i boken än cirka 40 sidor. Sedan är det stopp och det är något jag inte lyckas komma överens med när det kommer till det språkliga. Jag kommer inte framåt och allt känns mer lockande (tyvärr) än att fortsätta läsa. En annan anledning till att jag hade velat läsa ut boken är också att jag haft den här boken på att-läsa-listan länge och väl och jag har verkligen trott och hoppats att jag ska tycka om den. Av denna anledning var det även jag som föreslog boken till bokcirkelduon… Men just nu i alla fall så går det bara inte. Det går bara inte att fortsätta… Och det tar emot även om det inte går att förneka dödläget jag och boken hamnat i.

Kommentera gärna!

