Hösten kommer innebära mycket ”näsan i böckerna”:

Ja, mitt liv blir ganska bokligt, men det kommer lite inslag i filmväg också under hösten. Jag ska nämligen i höst balansera jobb på heltid, bibliotekarieutbildning på halvfart och en extrakurs (som jag fick veta att jag kommit in på igår).

Extrakursen jag har sökt är ”Konsten att skrämmas – skräck i kulturen” från Mälardalens högskola. Från kurslitteraturlistan kunde jag ganska direkt konstatera att jag redan hade dessa böcker från listan hemma:


Min sambo har undrat om jag ska läsa en repetitionskurs i skräck i och med att det ser ut som det gör med högen ovan och jag är redan mer eller mindre bekant med tre av fyra av de större fackböckerna. Men i ärlighetens namn kanske sambon har lite rätt och jag hade inte vågat söka kursen utan att vara lite bekant med större delen av kurslitteraturlistan på grund av det tidsmässiga enligt: jobb – distansutbildning – och – extrakurs!

2 thoughts on “Hösten kommer innebära mycket ”näsan i böckerna”:

  1. Louise skriver:

    Förstod jag det rätt att du läser till bibliotekarie via distans? Är lite intresserad själv av att omskola mig till bibliotekarie, så undrar därför vart du läser och hur du tycker att det funkar samtidigt med jobb?🙂

    • Elina skriver:

      Louise, ja det stämmer bra! Jag pluggar genom Högskolan i Borås och startade i januari/februari i år. Som lärare hade det nog varit tuffare med både jobb och studier, men som ungdomspedagog klarar jag den balansen utan större problem! Mejla gärna vid fler frågor/om du önskar utförligare svar!

      Kram!

Kommentera gärna!

