Septemberläsningen:

I september månad lästes följande titlar ut:

  • Christoffer Carlsson – Oktober är den kallaste månaden
  • Sara Ohlsson – Ingen normal står i regnet och sjunger
  • Edgar Allan Poe – Den svarta katten

Det har varit en stor övervikt av facklitterär läsning i september månad och därav har endast tre verk lästs ut, vilket motsvarar cirka 412 sidor. I och med tyngden vad gäller facklitteraturen måste jag ändå säga att jag är oerhört nöjd med 412 sidors läsning och tre utlästa titlar.

Denna månad har jag också läst bra till riktigt älskvärda titlar, jämnt upp är det mellan skräckklassikern Den svarta katten och toppenungdomsboken Ingen normal står i regnet och sjunger. Inom respektive genre är de riktiga älsklingar tycker jag. ♥

Jag hoppas att jag kommer få lite tid att komma ikapp med recenserande och övrigt nöjesbloggande. Men i och med att jag inte vill att bloggen ska bli en stressfaktor, så tar jag oktober som den kommer. Jag måste också vara rättvis mot mig själv.

Jag hoppas nu i oktober på höstkänsla, uppkrupna fina läskvällar hemma i soffan och sängen, kanske en och annan kopp varm te eller en och annan kopp varm choklad i soffan. Katten Reva, som jag också kallar ett levande bokmärke, brukar därtill gärna lägga sig tillrätta och spinna om jag får tid över för läsning eller då jag slår mig ner i soffan. Det ser jag verkligen fram emot!

Kommentera gärna!

