TBR-taggen

Jag hade tänkt göra To Be Read-taggen, också kallad TBR-taggen, som bland annat Nelly gjort ganska nyligen. Nelly taggade dessutom den som inte gjort den att göra den och jag hänger på!

Frågorna är de som följer:

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta? 

Just nu står några böcker på paus hemma. Bland annat Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Det gemensamma är oftast med dessa verk att de inte passat tillfället jag testat att börja läsa dem i och att de därefter inte känts lika lockande för att jag är rädd att nästa tillfälle jag läser dem och ger dem en chans ska kännas desamma.

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?

Vilken? Vi menar väl vilka? Jag kan inte peka ut någon specifik bok som skulle vara oläst på grund av att tid inte funnits.

3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på en serie? 

Jag kommer vilja läsa nästkommande böcker i serien som Emelie Schepp skrivit om huvudperson Jana Berzelius, nu efter att nyss ha läst ut Märkta för livet. Den andra boken i serien är beställd och är på ett sätt ett TBR därmed?!

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?

Jag drog med mig en svensk utgåva av Harry Potter och det Fördömda Barnet av J. K. Rowling i torsdags och den får nog räknas som den nyaste jag äger (både sett till inköp och utgivning).

5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?

Ja?! Just nu tror jag inte jag äger en sådan, men jag kände något i stil med detta när den första Lundbergsboken jag läste var Patrik Lundbergs Onanisterna. Den var okej ändå och jag visste inte riktigt om Gul utanpå skulle vara läsvärd om den var lik Onanisterna. Det var därför tur att jag vågade läsa den.

6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?

Jag kommer behöva läsa The Shining framöver av Stephen King på grund av att den ingår i min kurslista i skräckkursen jag läser. Men: jag har hittills två gånger försökt läsa den och kommit fram till att jag känner för något heeelt annat. Tredje gången gillt?!

7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?

Något av Stephen King då kanske potentiellt? Pestens tid och The Shining är nog två av de tjockare olästa just nu…

8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?

Hm. Jag vet faktiskt inte om jag äger någon bok som jag inte har för avsikt att ge en chans oavsett recensioner?

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 

Oj, oj, vad skulle jag kunna svara här? Kanske är jag mest nervös över de där första mötena med vissa författare i olästhögen och att det nog är det mest avskräckande därav… Exempel just nu är Delphine de Vigan och Anna Ahlund…

10. Tagga någon! 

Jag taggar den som känner sig manad!

Kommentera gärna!

