Oktoberläsningen:

I oktober månad lästes följande verk:

  • Johan Theorin – Knackningar
  • Anna Jansson – Farlig sanning
  • Kristina Ohlsson – Ett testamente från helvetet
  • Agnes-Margarethe Bjorvand & Lisa Aisato – Astrid Lindgren
  • Sir Arthur Conan Doyle – Baskervilles hund
  • Mats Strandberg & Sofia Falkenhem – Monstret i natten
  • Mats Strandberg & Sofia Falkenhem – Monstret på cirkusen
  • Emelie Schepp – Märkta för livet
  • Jenny Jägerfeld – Brorsan är kung

Nio verk består oktober månads läsning av och 1153 sidor.

Och jag tycker att oktober månad har bestått av överlag riktigt bra läs. De tre första novellerna kanske var de läs jag gillade minst, och då är det bra noveller. De verk jag således gillade mest kan ses som resterande verk:

Astrid Lindgren är en fin faktabok för alla åldrar, Baskervilles hund är en läsvärd och deckarmysig klassiker, Monstret i natten och Monstret på cirkusen är båda riktigt fina barnböcker som lämpar sig som högläsningsböcker, Märkta för livet är bästa spänningsromanen jag läst på ett tag och Brorsan är kung är en oerhört läsvärd barnbok om att få vara den man är. ♥

Nu ligger jag efter en hel del med recensionerna, men jag tänker inte låta det stressa mig. Snarare känner jag kanske att jag måste se över bloggen och bloggandet med detta i åtanke. Vad vill jag? Ska jag tänka om angående hur jag bloggar, när jag bloggar och varför jag bloggar? Ska jag fortsätta blogga alls? Ska jag blogga här eller else where? Gör det något om jag bloggar då och då och när andan faller på? Jag fortsätter känna efter och fundera på detta 2016 ut…

 

Kommentera gärna!

