Hur jag vill göra eller icke-göra med bloggandet framöver…

…funderar jag ganska mycket på just nu. Just nu tycker jag inte att jag finner alls så stor lust eller glädje över att blogga, men kanske, kanske skulle den lusten komma tillbaka?

Just nu är jag inne på att försöka blogga ikapp böckerna jag inte bloggat om hittills 2016, och att jag sedan har en mer laid back stil år 2017 och kanske lägger upp bilder här på bloggen på mina ”just nu” och där jag eventuellt utnyttjar Instagram en hel del mer än bloggen för att förmedla det jag läser och eventuellt vad jag tycker. Skulle andan falla jättepå för att skriva lite extra om en bok kanske jag ger utrymme för det, eller skulle andan falla på att diskutera något bokigt så kanske jag låter mig själv skriva på grund av att andan fallit på, men jag ska 2017 i sådana fall ha så mycket mindre tvång.

Jag tänker just nu att skulle det inte bli ett enda inlägg 2017 eller någonsin igen på bloggen så får det också vara helt okej. Jag kommer fortsätta ha bloggen öppen och ser den lite som dokumentation över åren som gått och vad jag läst under mina fina bloggår!

Ja, så här går tankarna just nu. Men jag kommer fortsätta tänka och känna efter lite, även om jag tycker att jag funnit en ganska bra deal med mig själv hittills. Så lite tvång som jag kan uppbåda tycker jag kan vara bra medicin för att lusten och glädjen eventuellt ska bubbla upp till ytan igen.

4 thoughts on “Hur jag vill göra eller icke-göra med bloggandet framöver…

    • Elina skriver:

      Ja, det känns som det bättre alternativet när jag känner som jag gör. Och absolut – visst får du det! 😀 Mitt Instagram-namn är ”elinaannie”. Jag vill godkänna alla följare bara! ☺️

Kommentera gärna!

