Decemberläsningen

Det blir lätt att summera decemberläsningen 2016:

  • Harry Potter och det Fördömda Barnet av J. K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne.

Med andra ord ett verk och motsvarande cirka 375 sidor.

Jag gillade verkligen Harry Potter och det Fördömda barnet. Alltså trots de två mest kritiska utgångspunkterna: 1. Att detta för sig om manusform och inte romanform. 2. Att det trots allt utspelar sig 19 år senare och i relation till det slutliga jag läste i sjunde Harry Potter-romanen (en detalj jag velat vara utan).

Nu är 2017 även här och jag bloggar med detta sagt endast när jag absolut känner att andan faller på och jag kommer förmodligen använda min Instagram än mer (där jag heter @elinaannie) för bokigare syften… 

Kommentera gärna!

