Kulturkollos Veckans utmaning: Hobby

Kulturkollo frågade i tisdags: ”Ägnar du dig åt någon hobby, vad är det och hur började ditt intresse för just den hobbyn? Finns det någon hobby du inte testat än (eller i alla fall inte håller på med nu), men är sugen på att utforska?”

Jag tänker mig att en hobby är något man gärna ägnar lite tid åt, liksom frivilligt, vilket gör att mina hobbies (även om det gör i perioder) garanterat blir: böcker, läsning, film, kreativt skrivande, pyssel och till viss del teater, träning samt inredning. Gemensamt för de flesta hobbies jag har är att när jag testat dem, eller när jag märkt att jag gärna testat dem igen, så har de liksom blivit en del av min vardag och tillslut lite av en del av mig! ❤️

Hobbies jag tror skulle vara något för mig i framtiden annars är: trädgård, växter, naturen, hus och hem, virkning, stickning och kanske också träslöjd, även om framtiden som husägare kanske får utvisa om det kommer bli framtida hobbies eller ej…

8 thoughts on “Kulturkollos Veckans utmaning: Hobby

    • Elina skriver:

      Ja, men lite så är det ju! Just nu är väl t.ex. träningsdelen av mig lite vilande, men jag känner ändå att den finns där…

  1. Anna skriver:

    Jag önskar att jag var lite uthållig med olika hobbies. Det enda som alltid finns kvar är landet och skrivandet. Borde t ex vara mer intresserad av trädgård!

  2. Kulturkollo (@Kulturkollo) skriver:

    Fint skrivet om hur hobbyer blir en del av ens liv och en själv, så upplever jag det också. Jag skulle önska att jag hade vissa intressen, trädgård vore exempelvis väldigt praktiskt (nu är jag rejält ointresserad av att fixa i trädgården och för lat för att göra det när intresset saknas, men jag skulle ju inte ha något emot att vistas i en ordnad trädgård…)/ Helena

    • Elina skriver:

      Åh – tack för de fina orden! ❤

      Ja, men lite så upplever ju jag hobbies. Sedan är jag väl medveten om att vissa av dessa "delar" liksom kan vara lite sovande/vilande ibland i längre eller kortare perioder. Men det är väl kanske livet helt enkelt?

Kommentera gärna!

