Hösten, hösten, hösten (här med)

Flera stycken av bloggarna jag då och då kikar in har besvarat Fannys (Litteraturkvalster & småtankars) höstenkät, eller ja, den enkät som helt enkelt rör mestadels höstutgivningen. Med tanke på att jag diskuterat lite vad jag vill innan idag – ja, vad kan passa bättre?

Min första känsla när jag sonderat höstutgivningen: Jag är ju inte den som storsonderar direkt. Jag kollar in mina favoritförlag eller försöker hålla koll på någon enstaka uppföljare och det är allt. Så min känsla är mer: ”yes” om de få böckerna jag verkligen vill läsa och inser kommer ut under hösten.

ravsang-ljungqvist_christin-27314568-2379853110-frntl[1]Jag längtar särskilt efter: Den jag längtar efter kanske mest, är nog ändå Christin Ljungqvists Rävsång.

Jag blev förvånad över: Att det kommer så många fina pocketar från Gilla Böcker under hösten.

Jag är nyfiken på: Vilka böcker som kommer kunna återfinnas på biblioteket med tanke på höstens utgivning!

Som jag har väntat på den här fortsättningen: Det måste ändå få bli Keplers kommande – Stalker (även om jag i sanningens namn inte kanske längtat på allvar förrän sedan i somras). Sedan ser jag även fram emot avslutande delen i Divergent-trilogin – Allegiant. Jag är även glad att Kim Thúys Mãn kommer på pocket (den kommer matcha Ru som står som pocket i min hylla nu).

En debutant som låter spännande: Jag har faktiskt ingen direkt pejl på årets debutanter…

himmelstrand-ajvide_lindqvist_john-27044043-386054041-frntl[1]Detta är ingen debutant men jag blir nyfiken på den här ändå: Jag är jättenyfiken på John Ajvide Lindqvists nya – Himmelstrand. Jag är bara väldigt nervös över att jag har de där skyhöga förväntningarna på den här boken som kan sätta lite krokben för den egna läsupplevelsen av densamme…

Jag blev själv förvånad men jag blev inte alls sugen på att läsa: Det är väl inte direkt någon jag borde varit mer sugen på än vad jag är – vad jag vet i nuläget i alla fall.

Jag hänger på locket till brevlådan när denna bok kommer: Det är rec.exet jag redan fått (men inte ännu öppnat) som innehåller längtet Rävsång. Sedan ser jag fram emot Novellixerna som är på intågande under hösten!

Jo jag vet att denna bok inte är med i höstutgivningen, men till hösten ska jag banne mig äntligen läsa: Det jag vill och känner för – oavsett om det är en nyutgiven inbunden, pocket eller något äldre.

Höstmotto: Regnar det ute får man krypa ner under en filt eller ett täcke, ta en kopp te och läsa en bra bok!

Jag gillar faktiskt hösten. Jag gillar alla årstider mycket, men hösten är faktiskt den årstiden som börjat imponera på mig mer och mer, tillsammans med vintern. Jag ser fram emot höstläsningarna som går i mitt höstmottos anda och jag hoppas även att jag lyxar till det någon enstaka höstkväll och att jag gör mig en kopp varm choklad. Och angående höstmottot: Till och med katterna skriver ju under på det – det har jag ju märkt under årens lopp!

5 reaktioner på ”Hösten, hösten, hösten (här med)

Kommentera gärna!