Juliläsningen:

I juli månas lästes följande verk ut:

Juli gav 5 utlästa verk och sammanlagt cirka 920 sidor.

Jag ligger fortfarande lite efter i recenserandet, men samtidigt tycker jag att det får vara helt okej i och med att jag verkligen njuter av semesterdagarna jag nu har (och de få jag har kvar). Det känns för mig väldigt värdefullt.

Det är kanske ingen bok som i juli månad direkt slinker in i hjärtat som en favorit, men jag tycker inte heller att jag haft en dålig läsmånad utan en bra. Delar av Den här boken var en gång ett träd som jag gömde mig bakom när jag spionderade på dig är såklart att älska på just den nivån. Jag hoppas att dessa bekantskaper och glimtar ska visa sig leda fram till framtida favoriter!

I augusti väntar nu back to work den 16:e augusti och innan dess ska jag främst njuta av ledigheten tillsammans med min sambo. Jag har i augusti läst som flitigast igår (vilket ni kan se bildbevis på i inlägget under detta) när vi var på Hooks spa för dagspa med behandlingar. Det bästa av allt var att sambon läste minst lika mycket (om inte mer då han är en snabbläsare) och det var verkligen kvalitetstid. I juli lästes inte böcker med samma flit någon dag, men det bekommer mig inte så mycket.

Jag hoppas även att augusti kan bjuda på lite varma, fina läskvällar utomhus. I övrigt får jag se lite hur mycket plats som finns övers till skönlitterär läsning sedan när facklitteraturen tar överhand igen i och med min distansutbildning (och jag kan kanske ha sökt en extrakurs till hösten med i och med att den innehöll ordet skräck (men jag vet inte om jag kommit in ännu)).

Kommentera gärna!

