Reflexer är tid!

Jag har blivit taggad av JohannaJohannas deckarhörna att sprida budskapet om vikten av reflex vidare. Jag tycker det är oerhört viktigt att bära reflex själv och har som en Elina uppvuxen på landet fått lära mig att det kan handla om liv eller död om man inte bär reflex det mörka halvåret. Det är därför jag skulle vilja säga att reflexer är tid (och samtidigt liv). Med reflex minskar risken för olyckor (särskilt bilrelaterade) och jag kan verkligen skriva under på att reflex inte bara är av vikt ute på landet, utan minst lika mycket i stan: Igår på vägen hem från jobbet hann jag bromsa i sista stund när en mörkklädd man utan reflex – och i ett gatubelyst område – faktiskt inte syntes alls bra.

Jag kombinerar ofta minst två reflexer. En har jag alltid på min höst- och vinterjacka. I år har jag sällskap av en ny reflex:

6355619-origpic-f40f92[1]

Och går jag på promenad utrustar jag mig oftast med träningsbyxor med reflex och/eller den här över jackan:

sakerhetsvast-magent-180x180[1]

 

För mig är reflexer tid – de ger mig en större chans att uppleva min framtid, med all kommande lästid, alla läsminnen, boktips, nya favoritböcker och annat positivt som kommer med den!

Jag hoppas att fler vill slå ett slag för reflexen. Kanske vill Bokdivisionen, Nelly eller Prickiga Paula göra det? Någon annan som känner sig manad: do it!

5 thoughts on “Reflexer är tid!

Kommentera gärna!

