Varelserna: Fristaden

610085[1]För att inte säga för mycket kommer jag endast mikrorecensera den tredje boken i serien om ”Varelserna” av Magnus Nordin. I Fristaden uppdagas det att det just finns en fristad (som titeln indikerar), men man ska inte tro att man behöver sluta oroa sig för de smittade för det.

”Emma och Sebbe utväxlar förbryllade blickar.
‘Varför skiljer de unga och vuxna åt?’ säger Sebbe.” (sid. 27).

Det har gått en tid mellan del två och del tre, men jag tycker att det ger en trovärdighet och jag känner mig som läsare invigd att läsa om de viktiga händelserna på Gotland. Det framkommer dessutom en hel del information kring situationen som inte innan uppdagats och det gör att jag inväntar fortsättningen än mer (och jag älskar Lars Gabels illustrationer inuti boken).


Fristaden
Författare: Magnus Nordin
Förlag: Bergh (2014)
ISBN: 9789150220766
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


2 reaktioner på ”Varelserna: Fristaden

Kommentera gärna!